Monday, December 2, 2013

aku dalam paper sinar harian edisi utara tunang aku dalam paper metro


amboi cik senah glamer uolls...x dak aihh sebenarnya aku nie masuk sis santai sinar harian..ramai yang duk tnya kta muka aku masuk paper termasuklah sedara aku..glamer kau cik tipah oii!!masuk yg baik2 x pa kan,tpi yg x elok tue aku x suka.dapat hadiah best tau dari karangkraf ..aku nie giler majalah ..aku nie duk berangan kalo lah aku dapat gaji duit banyak..aku nk borong 1 majalah..
Actually aku @##$%^dengan persatuan yg aku masuk nie persatuan @#$^&..entahlah cakap x bserupa bikin..ada ka patut hangpa kata hngpa kuat ukhwah lah konon tapi hampeh hang pa boikot abis ,kalo x like kt fb er#$%^&*hangpa boikot..lgi 1 hang pa kata nk jaga ikhtilat ..katanya..tpi bla ku tengok perghhh siap ada blog @##$%%^ gmbaq pompuan beb..lu kalo nak teguq org@@#$#$ tengok diri lu sndri ma...harapkan pakai tudung@##$%^^ berkopiah@#$%^& tapi perngai ..
aku gerammm tue aku luah kt cni..maafkan aku..

Monday, September 16, 2013

AKU (SYAKIRAH DAN ADIKKU (SYAZANA MENANG PRODUK SYAHIRAH*

Add caption

 ALHAM DULLILAH SUJUD SYUKUR PADA MU YA ALLAH,TANGGAL 15 SEPT 2013 AKU DIUMUMK AN MENANG P[ERADUAAN ..KALO X SILAP AKU AKU DAN ADIKKU AKU MENANG 3 PERADUAN NIE..(RAYA SAKAN LAH KAMI ,,RAYA AJI NORHH0.ALHAMDULLILAH..EX CUTIVE MANAGER TUE CALL AKU SUH AMIK HADIAH ..MACAM2 DUGAAN JUIGAKLAH MSA NK AMIK HADIAH TUE..TINGGAI IC LAH,,X BAWAK IC LAH..HUJANLAH MCAM2 LAH..PAGI AHD TUE AKU TERUS PI DGN AYAH KESAYANGANKU ..PI2 AKU DAPAT 3 BEG SET SYAHIRAH NIE..WAHHH MCAM2 ADA..AKU BAGI HADIAH KT AYAH N MAK AKU..BEST GILERLAH .YA LAH AKU KAN DAH 5 TAHUN PAKAI PRODUK NIE....AKU APA LGI TERUIH MELOMPATLAH MCAM NK RUNTUH ADA ..LBIH KURANG 24 JENIS JGAKLAH BARANG..YG X YTAHAN TUE AYAH AKU PI SEMBUR MNYAK WANGI..WANGI TAK TERKATA..TERIMA KASIH NA TEAM SYAHIRAH..RAMAI KATA AKU COMEL..ALLAH BAGI ..


Monday, September 2, 2013

rahsia kecantikanku

Hari nie aku nk kongsi rahsia cantik aku ..cntik ker uools ..he he aku nie memg kuat peradan.. Cantik ni allah swt yg bagi..smua org cntik..cuma kna panfai jga muka.ap jaga muka btui ka jga muka..abis tu hati jaga x? Mrstilaj wajibalghunnah jaha hati..cntik luaq dalam x cntik wat ap..btui x?alah ckap bnyk plak aku nie..
Cpatlah kongsi ap yg jg pakai sampai comey muka hg.. Sat nk habaqlah ni:-* o_O:-/ aku pakai produk syahirah..dh5thun aku pakai yau adik aku pun sentai pakai sama..mak aku.gun safi bslqis.. Aku guna pelembap..pencuci wajibul.dn krim kcsbtijn to be .. Lgipun nti aku dspat hadiah menang alhmdullilsh aku wajib pkai bedak pixy white cream.. Wajib pakai lipstik n lipglod lipice .dlu ak guna avon..skang nk lipice sbb bahayA.. Ad pemerah pp.bli untk tunang aritue..celak sukit. Dah siap.. Paling penting smpa wajib minum air..wajib mkn buah tau

Saturday, July 27, 2013

cintaku pada suamiku..

##suamiku,hanya padamu ku cintai,bagiku SYURGA DI TAPAK KAKI SUAMI#

Friday, May 24, 2013

Nikah YES..

cari2lah pasangangan hidup betul2 hai kawan,bahagi berseri rumahtangga aman harmoni..ha itulah lirik lagu kmpulan RABBANI yg meletup- letup tue..wah dahy nak kawin ke aku nie..errmmm rahsia..dgn sapa rahsia??rahsia...ha pakat2 lah kita berahsia dulu nnti baru tau ,bila walimah dah pnggil..

Friday, April 5, 2013

ajarlah anakmu menutup aurat dari kecil!!

WAHAI PEREMPUAN2 SEKALIAN YANG BERAGAMA ISLAM,PAKAILAH TUDUNG KERANA ALLAH,BUKAN KERANA FESYEN,HANYA KITA DGN ALLAH SJA TAHU SAMAADA IKHLAS TUTUP AURAT ATAU TIDAK..

Saturday, March 30, 2013

Persiapan rumah tangga

kawin...kawin..ya allah aku kini sudah bakal memasuki alam rumah tangga,rasa seronok bila sahabat2  sudahpun bergelar suami isteri,namu ap yg kuimpikan ialah tamat zaman bujang dgn pnuh persediaan,bukan main kawin saja..
Insyaallah  tahun nie aku bakal tamat zaman bujang aku..
ha;ah nie kata2 semangat buat aku:copy past ja..
Ya Allah pilihkan dan pertemukanlah aku dengan jodoh yang terbaik darimu...jika dia miliku engkau lindungilah dia dari melakukan maksiat dengan sesiapa pun..dan engkau bertemukan jodoh kami bukan dari jalan maksiat tpi jalan suci dari dosa ..amin amin amin.....
Bercintalah selepas kawin..pasti kemanisan cinta yang halal kita dapat..
madah ku bermula di sini ...saat bercinta ..saat terindah dibuai dengan dengan kata2 manis dan janji si lelaki & si perempuan..tetapi mereka lupa adakah janji tuhan telah ditunaikan.usahlah dibuai dengan hawa nafsu mu..ketahuilah janji sebenarnya bila mana saat akad nikah mu..dilafazkan oleh suamimu di depan Allah.Allah pasti tidak biar hambanya bersendirian ..mintalah pada Allah ..jodoh yang terbaik dipilih Allah.

Thursday, March 7, 2013

Ya Allah permudahkanlah jodoh ku ya allah

Ingatlah Sahabat Fillah ku Jodoh itu rahsia ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA... ♥

☻ ♥☻
/█\ /█\
.||. ||.
SEKUAT mana kita setia...
SEHEBAT mana kita merancang...
SELAMA mana kita menunggu...
... SEKERAS mana kita bersabar...
SEJUJUR mana kita menerima kekasih kita...
SELAMA mana kita bertahan bersamanya...

Jika ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA tidak menulis jodoh kita bersama orang yang kita sukai. Kita tetap tidak akan Bersama dengannya walau engkau bersusah payah mendapatkannya. Maka cintailah orang sewajarnya ....
karena orang yang kita cintai belum pasti jodoh kita nanti, kadang yang engkau nilai baik untuk mu belum tentu baik untuk ALLAH. Seperti dalam firman ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.." (Qs.Al-Baqarah:216)

Yakinlah...Cinta Itu Akan Indah Pada Akhirnya

Ehmm... Cinta Hanya Selepas Akad.....(✿◠‿◠)


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Bismillahirrahmanirrahim..

"CUKUPLAH YANG SEDERHANA"

Tak perlu mencari pasangan yang begitu sempurna untuk
menjadi calon pendamping hidupmu.
Cukuplah sosok yang sederhana saja.
Seseorang yang akan merasa bahagia telah mendapatkanmu.
Seseorang yang akan merasa bangga telah memilikimu.
Seseorang yang selalu rela berkorban demi bahagiamu.
... Karena dia punya satu alasan.
Yaitu ingin selalu hidup setia bersamamu.

Thursday, February 21, 2013

Tafsir Mimpi Bogel..Sheikh Ahmad Sudais (Imam besar Masjidil Haram)

Pagi tadi dalam kelas Ustaz Fauzi beliau menceritakan tentang satu kisah berkenaan mimpi. Subhanallah..... menitik air mata bila mendengar kisah ini.... yakni tafsir mimpi. 

 

Begini ianya bermula......

Sheikh Ahmad Sudais dijemput ke salah satu stesyen Radio di negara beliau, untuk ditemuramah serta membincangkan hal hal yang berkaitan agama di stesyen radio berkenaan, terdapat beberapa sesi temubual dan soal jawab. Tidak ketinggalan juga sesi untuk para pendengar radio untuk menelefon dan bertanyakan soalan kepada Imam Besar Mekah itu.

Ketika tengah rancak berkumandang di udara, Pihak stesyen radio menerima panggilan telefon daripada pendengar radio

Pendengar : Assalamualaikum, izinkan saya bertanya soalan?

Sheikh Sudais : aiwa, teruskan.

Pendengar : Saya ingin bertanyakan mengenai Tafsir mimpi.

Sheikh Sudais: Maaf, saya kurang arif berkenaan ilmu tafsiran mimpi tetapi silakan bertanya, mungkin saya boleh bantu dengan beberapa hadith shohih mengenai mimpi seperti mimpinya nabi Yusuf atau juga ada hadith2 lain, atau mungkin juga saya bertanyakan kepada kenalan saya yang lebih memahami.

Pendengar : Saya bermimpikan seseorang yang dalam keadaan bogel mengelilingi(tawaf) kaabah tanpa perasaan malu , apakah maksudnya Sheikh?

Sheikh Sudais: Masyaallah.. masyaallah, yang ini saya tahu, Orang itu akan diampunkan segala dosanya oleh ALLAH, Umpama bayi yang baru lahir.

Pendengar:  Bolehkah saya memberi khabar gembira ini kepada beliau?

Sheikh Sudais: Sudah menjadi kewajipan bagi tuan untuk memberikan khabar gembira ini kepada beliau.

Pendengar : Lelaki itu adalah Tuan Sheikh sendiri.

Sheikh Sudais terkejut dan teresak2 menangis sehinggakan program itu terpaksa dibatalkan dan dihentikan kerana esakan tuan sheikh.

Syeikh Abdurrahman As-Sudais, Imam Besar Masjidil Haram, Makkah Al Mukarramah...
*****

Hidupnya kita kerana Tarbiyyah
bukan kerana duit.

Jangan gadaikan tarbiyyah semata-mata kerana harta.

Moga Allah tunjukkan kita jalan yang lurus.

 #@: ya Allah,aku harap aku dapat berjumpa dengan Syeikh Abdul Rahman Al Sudais,peribadi belaiau sungguh aku kagum..subhanallah..


impian ke makkah

indahnya dapat bersama penduduk di bumi Makkah ..ya Allah aku harap impian aku tercapai untuk mnjadi tetamu Allah..

Allah uji aku ,allah sayang pada ku

Ya Allah,masuk tahun nie dah 2 tahun aku di uji dgn sakit gastrik..sakit yg allah saja yg tahu..semangat utk aku terus hidup tetap ada,keja mesti kuat,utuk hidup,namun aku punya cita2 dan impian,biarlah Allah yg tahu ap cita2 terbesar aku..Semangat aku ialah:

Sakit yang meninggikan darjat
 untuk menghapuskan dosa, kesakitan atau bala bencana yang menimpa seseorang juga merupakan jalan untuk Allah meninggikan darjat seorang hamba-Nya. Walaupun ia mungkin dilihat sebagai teruk di mata manusia, namun hikmahnya hanya Allah yang mengetahui.
Menurutnya, kisah Nabi Ayub ketika bersabar menerima ujian kesakitan terhadap dirinya merupakan contoh yang baik. Betapa Nabi Ayub mempunyai kedudukan mulia di sisi Allah, namun masih mampu berbaik sangka kepada Rabb.
"Sudahlah dirinya ditimpa penyakit, anak-anak dan isteri juga menjauhinya. Namun Nabi Ayub tetap bersabar menerimanya sehinggalah Allah mengembalikan semula kesihatan kepadanya dan ditinggikan pula darjat di sisi-Nya.
"Jadi, sakit itu dan kesabaran Nabi Ayub dalam melalui ujian Allah berkenaan punya hikmah yang besar. Bukankah semua itu datangnya daripada Allah dan kepada Allah jua harus dikembalikan semuanya?" ujarnya.

apabila seorang hamba Allah jatuh sakit, Allah akan utuskan kepadanya 4 malaikat. 

Malaikat Pertama : akan ambil SELERANYA.
Malaikat kedua : akan ambil REZEKINYA.
Malaikat ketiga : akan ambil KECANTIKANNYA (wajah menjadi puact) 
Malaikat keempat : akan ambil DOSANYA 

Dan apabila telah sampai waktu yang telah Allah tetapkan untuk hambaNYA kembali sihat, Allah akan suruh malaikat pertama,kedua & ketiga untuk beri balik apa yang diambil olehNYA buat sementara waktu iaitu nikmat SELERA, REZEKI & KECANTIKAN. 
Tapi, Allah tidak menyuruh malaikat keempat untuk beri balik DOSA hambaNYA yg telah diambil. Nak tahu kenapa?

Sebab sakit itu ujian Allah. Sakit itu kafarah(penghapus) dosa bagi tiap2 hambaNYA. SubhanAllah.. betapa kasih, mulia & baik hatinya Allah pada hamba2NYA. Sebab tu kene selalu husnudzon (bersangka baik) bila Allah uji kita dgn rasa sakit.

Sungguh kasihnya Allah pada kita. Dalam Dia menguji kita dengan nikmat sakit, ganjaran dan pahala tetap ada buat kita, hamba-hambaNYA.

subhanallah..
Allah tahu apa yang terbaik untuk kita..:')
jangan mengeluh dengan apa yang menimpa diri..
Allah cuma rindu untuk mendengar Rintihan HambaNya..
maka dia berikan kita dugaan,ujian dan cabaran dalam hidup..
supaya kita kembali padaNya..

Thursday, January 10, 2013

pierre andre sudah berhijrah

Alhamdulillah, semakin ramai artis Malaysia yang berhijrah ke arah kebaikan. Ini lah yang kita mahukan bukan artis sahaja, tapi kita juga perlu berhijrah menjadi lebih baik.

Rata-ratanya, artis yang berubah ada kisah sebenar mereka berubah. Hidayah yang tiba kepada mereka dan keinsafan diri adalah faktor utama mereka berhijrah.
Jika kita masih belum cukup ilmu, jangan cuba-cuba bersangka buruk sebaliknya mendoakan penghijrahan mereka menjadi satu contoh baik kepada kita semua.


"Saya berminat mahu jadi pendakwah. Sebenarnya saya ada azam. Jika selama ini saya keluar selama beberapa hari sahaja, selepas ini saya mahu keluar rumah selama 40 hari pula. Kalau diizinkan Allah mungkin boleh sampai empat bulan dan kalau ada kekuatan mungkin dipanjangkan lagi selama setahun dan bukan hanya di Malaysia sahaja."