Thursday, March 31, 2011

Alangkah indahnya Ciptaan Allah






















Indahnya ciptaan Allah,
ada lelaki ada wanita
aku menyanyi riang bersama anak muridku"tanya sama hidung siapa ciptakan nya,nanti jawab hidung Allah yg cipta,tanya sama Mata sapa ciptakannya nnti jawab mata Allah yg Cipta"
Allah cipta wajah kita cukup cantik,
aku suka,suka sangat Allah mencantikkan Rupa parasku,manusia memujiku...
aku bersyukur sangat3 pada Allah...
Ya Allah cantikkanlah dan Perelokkanlah Akhlakku dan Sikapku seperti mana engkau mencantikkan Wajahku..
Tapi sayang..
kadang2 aku terpengaruh,
Terpengaruh Dek Zaman yg serba cantik Fesyen
tipu daya syaitan selalu menusuk diriku
Aku cuba memujuk diriku
"aku nak berpakaiaan muslimah",Aku mesti tutup Aurat dgn SEMPURNA,aku takut masuk Neraka..."Nati tak Bau Syurga"
Ya Allah Lindungi Aku Ya Allah..
terima kasih Ya Allah menyedarkan ku...

2 comments:

  1. Assalamualaikum

    May Allah bless syakirah n ummah.ameen insha Allah

    ana ambl nie drp tazkirah version dlm komputer n wallahua'alam hadith sohih or s'bliknya, anwre take it as our lesson.bi iznillah

    4-Dpd Muaz bin Anas ra bahawa Rasulullah saw bersabda, "sesiapa yg meninggalkan pakaian yg indah dgn tujuan merendah diri kpd Allah, sedangkan ianya mampu berbuat demikian, maka Allah memanggilnya pada hari kiamat dihadapan orang ramai, kemudian Allah menyuruhnya memilih pakaian yang ia suka dpd berbagai-bagai pakaian orang yg beriman. (Attarmidzi: )

    ReplyDelete
  2. syukran atas peringatan ini..moga Allah memberkati Ukhti..

    ReplyDelete