Friday, July 2, 2010

~Sekejapnya MaSa MuDa SuDah BeRlaLu,Umur MaKiN HaRi MaKiN MeNinGkAt.~

















Demi masa
Sesungguhnya manusia dalam kerugian
Kecuali yang beriman
Jua mereka yang beramal soleh
Yang berpesan pada kebenaran
Jua berpesan pada kesabaran

Turunnya ayat mengingatkan kita
Agar sentiasa menghargai masa
Semua perkara, setiap ketika
Untuk urusan di dunia

SEKEJAPNYA MASA BERLALU..PEJAM MATA CELIK MATA,HARI BERGANTI BULAN,BULAN BERGANTI TAHUN,UMUR MAKIN HARI MAKIN MENINGKAT..MACAM 2 KENA BUAT PERANCANGAN ,MACAM2 KNA FIKIR..TAPI ITU PERANCANGAN DUNIAWI MACMANA PERANCANGAN UKHRAWI??BUAT MASA SEKARANG AKU FIKIR MENCARI REZEKI BERSAMA DGN PENGALAMAN YG ADA,PEKERJAAN KU SEPERTI BIASA SEORANG GURU DAN DLM PERANCANGAN NAK WAT ONLINE JUAL BUKU..INSYAALLAH..,TAHUN NIE JUGA TAHUN EXAM ,EXAM TAULIAH MNGAJAR N EXAM MUET..SELAIN TU PERANCANGAN BULAN 12 ,MNCARI REZEKI N TERUS MNCARI..REZEKI ALLAH ITU LUAS..TAHUN DEPAN??TAK TAHULAH ..MOGA ALLAH PERMUDAHKAN URUSAN KU...KAWIN??ENTAH..MALAS NAK PIKIR..MUDA LAGI..NAK CARI REZEKI DULU ,BUJANG HANYA SEKALI..BELUM PUAS LGI HIDUP MEMBUJANG..BINA MASJID MEMERLUKAN KOMITMEN YG PENUH ..ALA..ORANG BINA MASJID PUN PERLUKAN DANA..AKHIR SEKALI AKU UCAPKAN SELAMAT MENEMPUHI ALAM PEKERJAAN BUAT SAHABATKU SALWANI YUSOF..MOGA ALLAH PERMUDAHKAN URUSAN DAN MEMBERIKAN REZEKI YG LUAS KEPADAMU..BEKERJA KERANA ALLAH,BEKERJA KERANA ISLAM..

3 comments:

  1. selamat berjuang sahabatku......

    ReplyDelete
  2. Terima kasih banyak2 la..hang banyak tolong aku

    ReplyDelete
  3. Dari Abu Hurairah r.a katanya, nabi s.a.w bersabda:”Hati seorang tua tetap muda dalam hal mencintai dua perkara iaitu dalam hal mencintai hidup dan harta benda.”

    (Muslim)



    Huraian
    Kehidupan ini akan menjadi indah jika kita sentiasa bersemangat untuk meneruskan hayat. Dengan perkataan lain apabila semakin tua usia kita, jiwa kita semakin muda. Tetapi muda di sini bukanlah bermaksud menganggap kematian itu masih jauh sehingga tidak kenal erti taubat dan tidak habis-habis melakukan maksiat yang walaupun usia sudah lanjut, ’rumah kata pergi, kubur kata mari’, masih juga bergelumang dengan dosa. Hal yang demikian ini merupakan suatu yang amat merugikan. Oleh sebab itu kita diminta untuk merebut 5 peluang sebelum tiba 5 rintangan iaitu waktu kaya sebelum miskin, waktu senang sebelum sibuk, waktu sihat sebelum sakit, waktu muda sebelum tua dan waktu hidup sebelum mati. Maka sebagai insan yang percayakan kedatangan hari kiamat dan kematian itu akan datang pada bila-bila masa, tidak harus menanamkan kecintaan berlebihan terhadap dunia kerana esok sebenarnya bukanlah satu kenyataan. Bahkan kenyataannya adalah di saat-saat sekarang. Oleh itu jalan yang paling selamat ialah dengan berpegang pada prinsip bahawa seseorang itu harus berusaha (bekerja) seolah-olah dia akan hidup selama-lamanya dan beribadat seolah-olah dia akan mati pada esok hari.”

    ReplyDelete